grupa III 5-6-latki "Mądre Sowy"

STREFA RODZICA » grupa III 5-6-latki "Mądre Sowy"

 

Nauczyciel:

mgr Sylwia Korcz

Pomoc oddziałowa:
Renata Bojas

 

MAJ 2024 R.

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:

Dziecko: 

  • uczestniczy w naprawianiu zniszczonych książek
  • zna zasady korzystania z książek, współpracuje w grupie
  • rozwiązuje zagadki, opowiada, układa historyjkę, odpowiada na pytania
  • zna przysłowia
  • uwrażliwia się na budowę utworu i metrum, śpiewa piosenkę
  • potrafi wymienić zawody związane z powstaniem książki
  • wciela się w rolę baśniowego bohatera
  • wyodrębnia fazy rozwoju rośliny na podstawie założonej hodowli
  • wykonuje prace twórcze inspirowane walorami przyrody
  • wykonuje ćwiczenia ortofoniczne, usprawnia motorykę narządów mowy, dokonuje analizy słuchowej, dokonuje analizy sylabowej, dobiera w pary rymujące się obrazki oraz wymyśla własny rym, wypowiada się poprawnie pod względem gramatycznym, logicznym, artykulacyjnym
  • wyróżnia głoski w nagłosie
  • czyta litery i sylaby
  • tworzy atlas zwierząt
  • rozpoznaje bohaterów bajek po fragmencie obrazka
  • opowiada o swoich ulubionych książkach, bohaterach bajkowych
  • sprawnie liczy, posługując się liczebnikami porządkowymi i głównymi, dodaje i odejmuje
  • wie, jak zachować się w miejscach użyteczności publicznej
  • nazywa zawody wykonywane przez rodziców i osoby z najbliższego otoczenia, nazywa różne zawody, określa czynności zawodowe i cechy charakterystyczne poznanych zawodów
  • dokonuje pomiarów za pomocą centymetra krawieckiego
  • dokonuje syntezy głoskowej słów, posługuje się czasownikami dla określania czynności, wyjaśnia funkcję i zastosowanie zegarka, tworzy wyraz stanowiący nazwę zawodu na podstawie pierwszej sylaby, wypowiada się na określony temat
  • wybiera monety potrzebne do zapłacenia określonej kwoty, oblicza sumę, którą należy zapłacić za kilka produktów
  • uważnie słucha tekstu, rozwija myślenie twórcze w zabawach językowych, wyjaśnia, co to znaczy zarozumiałość, wyciąga wnioski na podstawie treści słuchanego tekstu, układa życzenia okolicznościowe
  • dekoduje informacje zawarte w kodzie graficznym, łączy w pary obrazek i odpowiadający mu cień
  • wykonuje upominek dla mamy i taty, postępując wg instrukcji
  • wypowiada się na temat wspólnych zbaw z mamą oraz tatą i odczuwanej wtedy radości
  • sprawnie posługuje się pojęciami kierunkowymi w odniesieniu do osi własnego ciała oraz położenia siebie względem innych obiektów
  • rozpoznaje piosenki po usłyszanym fragmencie melodii, śpiewa piosenki z pamięci, prawidłowo artykułując słowa – rytmicznie, zgodnie z tempem i melodią
  • wykorzystuje zdobytą dotychczas wiedzę i doświadczenia w nowych sytuacjach społecznych, wciela się w rolę gospodarza uroczystości
  • okazuje serdeczne uczucia swojej mamie i tacie i jest odbiorcą ciepłych uczuć od niej
  • współpracuje w grupie, uczestniczy w towarzyskich grach zespołowych
  • uważnie słucha, realizuje zadania w oparciu o analizę słuchanego tekstu, wypowiada się na temat upodobań i zainteresowań muzycznych w swojej rodzinie
  • rozumie wartość i społeczną rolę rodziny, ma poczucie przynależności społecznej do rodziny
  • wnioskuje na podstawie obserwacji i własnych doświadczeń o zmianach cywilizacyjnych związanych z najbliższym otoczeniem 
  • wie, że reguły życia w rodzinie są potrzebne dla dobrego jej funkcjonowania

 Tematy kompleksowe:

06.-10.05.2024 r. - „Nasze ulubione książki”

13.-17.05.2024 r. - „Zawody naszych rodziców”

20.-24.05.2024 r. - „Mama jest najważniejsza”

27.-29.05.2024 r. - „Duże mi małe rodziny w akcji”