grupa III 5-6-latki "Mądre Sowy"
STREFA RODZICA » grupa III 5-6-latki "Mądre Sowy"
Nauczyciel:
mgr Sylwia Korcz
Pomoc oddziałowa:
Renata Bojas
MAJ 2024 R.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
Dziecko:
- uczestniczy w naprawianiu zniszczonych książek
- zna zasady korzystania z książek, współpracuje w grupie
- rozwiązuje zagadki, opowiada, układa historyjkę, odpowiada na pytania
- zna przysłowia
- uwrażliwia się na budowę utworu i metrum, śpiewa piosenkę
- potrafi wymienić zawody związane z powstaniem książki
- wciela się w rolę baśniowego bohatera
- wyodrębnia fazy rozwoju rośliny na podstawie założonej hodowli
- wykonuje prace twórcze inspirowane walorami przyrody
- wykonuje ćwiczenia ortofoniczne, usprawnia motorykę narządów mowy, dokonuje analizy słuchowej, dokonuje analizy sylabowej, dobiera w pary rymujące się obrazki oraz wymyśla własny rym, wypowiada się poprawnie pod względem gramatycznym, logicznym, artykulacyjnym
- wyróżnia głoski w nagłosie
- czyta litery i sylaby
- tworzy atlas zwierząt
- rozpoznaje bohaterów bajek po fragmencie obrazka
- opowiada o swoich ulubionych książkach, bohaterach bajkowych
- sprawnie liczy, posługując się liczebnikami porządkowymi i głównymi, dodaje i odejmuje
- wie, jak zachować się w miejscach użyteczności publicznej
- nazywa zawody wykonywane przez rodziców i osoby z najbliższego otoczenia, nazywa różne zawody, określa czynności zawodowe i cechy charakterystyczne poznanych zawodów
- dokonuje pomiarów za pomocą centymetra krawieckiego
- dokonuje syntezy głoskowej słów, posługuje się czasownikami dla określania czynności, wyjaśnia funkcję i zastosowanie zegarka, tworzy wyraz stanowiący nazwę zawodu na podstawie pierwszej sylaby, wypowiada się na określony temat
- wybiera monety potrzebne do zapłacenia określonej kwoty, oblicza sumę, którą należy zapłacić za kilka produktów
- uważnie słucha tekstu, rozwija myślenie twórcze w zabawach językowych, wyjaśnia, co to znaczy zarozumiałość, wyciąga wnioski na podstawie treści słuchanego tekstu, układa życzenia okolicznościowe
- dekoduje informacje zawarte w kodzie graficznym, łączy w pary obrazek i odpowiadający mu cień
- wykonuje upominek dla mamy i taty, postępując wg instrukcji
- wypowiada się na temat wspólnych zbaw z mamą oraz tatą i odczuwanej wtedy radości
- sprawnie posługuje się pojęciami kierunkowymi w odniesieniu do osi własnego ciała oraz położenia siebie względem innych obiektów
- rozpoznaje piosenki po usłyszanym fragmencie melodii, śpiewa piosenki z pamięci, prawidłowo artykułując słowa – rytmicznie, zgodnie z tempem i melodią
- wykorzystuje zdobytą dotychczas wiedzę i doświadczenia w nowych sytuacjach społecznych, wciela się w rolę gospodarza uroczystości
- okazuje serdeczne uczucia swojej mamie i tacie i jest odbiorcą ciepłych uczuć od niej
- współpracuje w grupie, uczestniczy w towarzyskich grach zespołowych
- uważnie słucha, realizuje zadania w oparciu o analizę słuchanego tekstu, wypowiada się na temat upodobań i zainteresowań muzycznych w swojej rodzinie
- rozumie wartość i społeczną rolę rodziny, ma poczucie przynależności społecznej do rodziny
- wnioskuje na podstawie obserwacji i własnych doświadczeń o zmianach cywilizacyjnych związanych z najbliższym otoczeniem
- wie, że reguły życia w rodzinie są potrzebne dla dobrego jej funkcjonowania
Tematy kompleksowe:
06.-10.05.2024 r. - „Nasze ulubione książki”
13.-17.05.2024 r. - „Zawody naszych rodziców”
20.-24.05.2024 r. - „Mama jest najważniejsza”
27.-29.05.2024 r. - „Duże mi małe rodziny w akcji”