plan dnia
O PRZEDSZKOLU » plan dnia
R A M O W Y P L A N D N I A
6:00-8:00
-
Witamy się z paniami, koleżankami i kolegami, podejmujemy różne formy aktywności zgodnie z naszym
samopoczuciem i zainteresowaniami
-
Wybieramy zabawy manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne i plastyczne
-
Korzystamy z gier stolikowych, układanek różnego typu, puzzli i innych dostępnych środków dydaktycznych
8:00-13:00 Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego
8:00-8:30
-
Rozwijamy aktywność ruchową uczestnicząc w różnego typu zabawach ruchowych, a w grupie najstarszej- ćwiczeń porannych
-
Indywidualnie pracujemy z naszą panią bawiąc się lub podejmując różne ćwiczenia mające na celu utrwalenie i doskonalenie umiejętności bądź rozwijanie zdolności
-
Przygotowujemy się do śniadania, kształtujemy prawidłowe nawyki wykonując czynności sanitarno-higieniczne
8:30- 9:00 I Śniadanie
9:00-10:00
-
Uczestniczymy w zajęciach dydaktycznych nabywając określone wiadomości I umiejętności związane z różnymi strefami naszej aktywności
-
Poznajemy bliższą i dalszą rzeczywistość poprzez różne formy i metody pracy
-
Najpierw obserwujemy, badamy, dyskutujemy, eksperymentujemy na dany temat następnie przenosimy naszą wiedzę i doznania na działalność ogólnorozwojową
10:00-10:15 II Śniadanie
10:15:12:00
-
Korzystamy z pobytu na świeżym powietrzu, w zależności od warunków atmosferycznych, uczestniczymy w spacerach, wycieczkach w pobliżu przedszkola, zabawach w ogrodzie przedszkolnym
-
Na terenie przedszkolnym realizujemy wiele ciekawych zabaw ruchowych, sportowych, muzycznych i plastycznych, wykorzystując dostępny sprzęt terenowy
-
Rozwijamy swoje zainteresowania i zdolności uczestnicząc w zajęciach dodatkowych, które odbywają się zgodnie z harmonogramem
-
Korzystamy z pomocy specjalistów, którzy pomagają nam pokonywać trudności i niwelować istniejące zaburzenia rozwojowe
-
Realizujemy przyjęte i wprowadzone zasady zgodnego współdziałania i funkcjonowania w grupie
-
Przygotowujemy się do obiadu, kształtujemy prawidłowe nawyki wykonując czynności sanitarno-higieniczne
12:00-12:30 Obiad
12:30-14:00 Relaksacja tylko w grupie najmłodszej
12:30-13:00
-
Rozwijamy naszą sprawność manualną i grafomotoryczną
-
Słuchamy różnych utworów z literatury dziecięcej
13:00-14:30
-
Śpiewamy, słuchamy, utrwalamy, poznane piosenki oraz zabawy muzyczno- ruchowe
-
Umiemy wspólnie zadbać o nasze dobre samopoczucie w trakcie zabaw integracyjnych. Bawimy się w zabawy paluszkowe i kołowe
-
Dbamy o hodowlę roślin w kącikach przyrody
-
Przygotowujemy się do podwieczorku, kształtujemy prawidłowe nawyki wykonując czynności sanitarno-higieniczne
14:00-14:15/najmłodsze grupy14:15-14:30 Podwieczorek
14:30-17:00
-
Bawimy się wykorzystując układanki i gry dydaktyczne
-
Organizujemy zabawy indywidualne lub w małych grupach podejmując własną aktywność
-
Bawimy się w teatr, prezentujemy własne interpretacje utworów podczas zabaw dramowych, pantomimicznych
-
Ponownie przebywamy na świeżym powietrzu na placu zabaw, w zależności od warunków atmosferycznych, doskonalimy czynności samoobsługowe
-
Dokonujemy wyboru kącików zainteresowań, w których bawimy się z kolegami nie zapominając o stosowaniu zwrotów grzecznościowych i reguł zgodnej zabawy